Tuesday 20 November 2012

Aloha Durian Crepe


inti durian dan whipping cream. terletak banyak durian. lepas tu letak sikit je durian, baru la sedap seenak rasa

yang ni ambil gambar dengan phone. sebab tu warna jadi lain

yang ni letak custard cream. suami lagi suka yang ni


akhirnya saya terbuat juga durian crepe ni. saya tak minat sangat dengan durian di dalam kek/makanan selain daripada menikmatinya secara solo atau makan dengan pulut santan atau serawa durian. tapi saya buat jugak crepe ni sebab suami asyik tanya saya 'macam mana rasa benda ni?' bila di fb dia asyik tengok gambar crepe durian yang kawan-kawan dia muat naik. tapi bila dah siap buat dan letak dalam peti kejap, rasa yang durian punya filling...saya rasa suka. memang tak sangka la kan. rasanya sebab dah bergabung dengan cream si durain tu, sebab tu rasanya meningkat.

memang kejadiannya tak berapa menjadi sebab saya menderhaka resepi. huu...tak apa lah. kalau rasa nak cuba lagi, saya buat ikut resepi bulat-bulat. crepe yang sebenarnya menggunakan 7@5 jenis tepung tanpa menggunakan tepung gandum. nak dapatkan resepi tu, kenalah menuntut dengan sifu. resepi yang ada biasanya menggunakan tepung gandum. jadi, rasanya memang tak sama dengan resepi asal crepe. tapi ok la kan untuk nak cuba..

resepi saya ambil dari blog ana. malas pula nak salin. sekarang mood malas sedang bermaharaja lela. huu

No comments:

Post a Comment