Monday 13 January 2014

Old school buttercake

Salam Maulidur Rasul..
Selawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W..


Alhamdulillah..elok kejadiannya..resepinya masih lagi saya guna resepi kek mentega klasik yang pernah post dalam entry yang lalu. Yang saya perasan kan, kalau saya guna resepi kek mentega yang guna susu segar yang menghampiri setengah cawan atau telur yang melebihi 4 biji mesti tak memuaskan hati hasilnya. mesti sebab saya ni tak pandai kan orang lain buat elok je jadinya. Jadinya kena setia dengan resepi kek mentega asli atau klasik ni.resepi tu saya ingat lagi yang mak ajar saya melalui buku resepi yang mak salin dan tulis.cuma dalam resepi mak, pakai majerin dan tak letak air.untuk kek ni saya letak dalam 3 sudu air.

Harum semerbak baunya.harap rasanya sedap macam hari tu juga ngee...nanti nak potong dan buat small pack sebagai buah tangan nak pergi berjalan rumah kawan-kawan mak esok.

Update.

Dalam proses memotong.macam comot.macam sememeh.tapi yang penting rasa dia sedap dan molek strukturnya alhamdulillah...

Sebekas saja yang potong potong sebab rasanya lagi elok dibiarkan seketul macam tu .kot.ngee..

No comments:

Post a Comment