Wednesday 26 June 2013

Kek red warrior neopolitan

bercinta juga siapkan kek ni semalam. untuk hari bapa yang terlewat hee..saiz kek ni 6 inci
tulisan hodoh. jersi red warrior saya guna teknik buttercream transfer. boleh rujuk di sini. memang hodoh sebab 1st time buat. dengan ammar menangis di pagar dapur macam kena dera. syukur masterchef dah habis dah. kalau tak memang tak terbuat hehe

layer dengan light cream cheese. untuk kek, idea dan segala tentang kek neopolitan ni, saya merujuk kepada blog ibu cergas. bila tengok kek beliau, saya rasa nak cuba. walaupun hasilnya jauh beza. comotnya saya punya.

rosset yang ala kadar. saya cuma guna whipping cream sebab takut nak guna buttercream. hee
gambar potong belum ada sebab belum potong lagi. nanti2 saya update

update:

dah potong..

mula2 saya makan yang coklat, lepas tu stoberi lepas tu vanilla. sebab saya kurang sikit yang coklat tu. paling suka semestinya yang vanilla hee..pada saya kek butter memang sedap biarkan dengan perisa asli. baru menangkap rasa lemaknya. pada saya la kan. hee

kek berat cenggini pastikan biarkan pada suhu bilik baru makan ye. baru sedap. hee

No comments:

Post a Comment