Sunday 28 July 2013

Kuih berbuka: diamond custard pastry puff & cream puff




blog dah buat hal balik..nak tulis kena taip di ruang HTML. memang teraba-raba huu.. dua resepi ni saya buat hari lain-lain. diamond pastry tu saya buat hari jumaat lepas balik kerja. terus makan buat berbuka panas-panas. lagi pula memang tak ada kuih lain pun. untuk resepi diamond custard pastry puff, saya ambil di sini: http://suzana-ciksue.blogspot.com/2011/09/fruit-custard-puff.html. cuma untuk inti, saya buat inti cream puff macam biasa saya buat. lebih kurang je. basic inti kastad. memang sedap. sekali hadap. habis. untuk cream puff, saya buat pada hari ahad. tak berapa laku. mungkin sebab ahad semalam pergi membeli di pasar ramadhan putrajaya dah beli macam-macam (seronok. 1st time pergi pasar ramadhan untuk puasa tahun ni. nanti nak pergi yang kat kampung pulak).macam biasa boleh belek2 entry lepas untuk resepi. tak dapat nak link sebab blog buat hal lagi huk2..cuma untuk inti kastad, saya campurkan dengan whipped cream nak bagi lagi creamy. cumanya saya try guna extrak vanilla dalam inti kastad. baunya saya kurang gemar. lain kali guna esen vanilla biasa aje

No comments:

Post a Comment