Sunday 21 July 2013

Kuih berbuka: kek gulung

saya guna resepi yang saya dah biasa guna sebab mudah dan sedap. resepi, di sini. satu saya buat kek gulung peanut butter. dua lagi saya sapu dengan buttercream aje. adunan semua adunan vanilla. yang peanut butter tu saya cuma campurkan creamy peanut butter dalam butterkrim yang saya nak sapu atas kek. sebelum tu saya basahkan kek dengan bancuhan kopi

yang ni saya sapu dengan butterkrim saja. dalam tiga-tiga kek yang saya buat, kami sepakat suka yang ada coklat rice tu. nampak aje macam banyak tapi untuk semua ni termasuk kek tiramisu kat bawah ni saya cuma buat 2 adunan (6 biji telur). saya guna loyang 7x7 inci. buat empat keping. lepas tu gulung sesuka hati

yang dah potong. comot sebab potong ketika sedang dalam suhu bilik

yang sekeping lagi saya buat tiramisu. semua kek-kek ni dibajet akan habis dalam masa seminggu atau lebih. syaratnya berbuka tak beli kuih lain. memang tak beli kuih pun kalau dah buat kuih biasanya.

No comments:

Post a Comment